Dr. C. Cengiz Çevik – Blog

KLASİK FİLOLOG

Author Archives: C. Cengiz Çevik

Quos tulit!

    “Quos tulit ad scenam ventoso gloria curru, Magnum opus aggressis eadem det gloria vires.” * “Şöhret kimleri rüzgârlı bir arabayla taşımışsa sahneye, Yine o şöhret güç vermeli büyük … Okumaya devam et

05/05/2010 · Yorum bırakın

Facultas fingendi

  “Betimleme yetisi” veya “tahayyül yetisi” olarak çevirebileceğimiz bu şey, öyle bir şey ki, estetik kuramcısı Baumgarten bunun kişinin phantasia‘sına (fantezi, tahayyül) atfedilmesi durumunda, sanatsal işleyen kafadaki phantasia ihtiyacının iki … Okumaya devam et

04/05/2010 · Yorum bırakın

>İbn-i Sina’dan

>

04/05/2010 · Yorum bırakın

>Aesthetica naturalis connata

> Aeshetica’sı ve Metaphysica’sıyla birlikte estetiği felsefî anlamda kuramlaştıran deha Baumgarten‘ın (1714-1762 arasında yaşadı, kısa yaşamına değinmiş miydim bunun? Pardon, o Regiomontanus’tu) ars‘tan yani sanat’tan anladığı şey ile bizim bugün … Okumaya devam et

02/05/2010 · Yorum bırakın

>İki kitap şeyi, tanıtımı güya!

> Modernist teorilerin ya da yaklaşımların bir şekilde belleğimizi yitirmemize neden olduğunu düşünüyorsanız, ki neden böyle bir şey düşünesiniz metroda, otobüste o da ayrı bir olay, bu kitabı alın. Çevirisini … Okumaya devam et

30/04/2010 · Yorum bırakın

Sive

Farklı amaçlarla araya serpiştirilebiliyor ama söylenene göre can sıkıntısından da olabiliyor. “Eğer“leşerek ‘ayırıcı şart kipi’ şeyi de (disjunctive conditional particle) olabilir, tekrar tekrar kullanılarak bir vurgu, bir vargı, bir yargı, … Okumaya devam et

29/04/2010 · Yorum bırakın

Baumgarten’ın Aesthetica’sı Üzerine

  Alexander Gottlieb Baumgarten’ın (1714-1762) erken denilebilecek bir yaşta vefat ettiğini düşünebiliriz, gerçi insan ömrü için belirlenen ortalama yaşın (o her neyse) bir insan için gerçekten de ‘ortalama yaş’ olup … Okumaya devam et

28/04/2010 · Yorum bırakın

>Foucault Introduces Socrates & Stoics

>

26/04/2010 · Yorum bırakın

>Adaletsiz eşitlik!

> Bu benim çok küşük yaşlardan itibaren düşündüğüm bir şeydi, adını koyamıyordum sadece. seneler seneler evvel Teoman Duralı üstadım bir gün bir sohbet esnasında (aynı şeyi derslerinde ve yayınlarında da … Okumaya devam et

26/04/2010 · Yorum bırakın

>Kısa dönem askerliğin kaldırılması ve adaletsiz eşitlik

> Bloguma koyduğumu düşünüyordum ama koymamışım. Bedelli ve kısa dönem askerlik konuları yine gündeme gelince, 27.5.2009’da (11 ay önce) ekşi’de yazmış olduğum bir yazıyı yine paylaşmak istedim. Çünkü aynı kavram … Okumaya devam et

25/04/2010 · Yorum bırakın