Dr. C. Cengiz Çevik – Blog

KLASİK FİLOLOG

Author Archives: C. Cengiz Çevik

>Renan, ama Seneca’nın…

> E. Renan’ın L’avenir de la Science’ta Hıristiyanlık karşıtlarına, başka deyişle, cemiyetin din düşmanı kontenjanını dolduranlarına önerisi şudur: “Hiçbir cemiyet meselesine cepheden girişilmez.” Renan dönemin, ‘Hıristiyanlıkla kafayı bozmuş koyu dindarlarla … Okumaya devam et

28/06/2010 · Yorum bırakın

>Ereniana recitatio revolutionum copernici

> http://www.dailymotion.com/swf/video/xdtl16 N. Copernicus, Göksel Kürelerin Devinimleri Üzerine recitatio ab Ereno

25/06/2010 · Yorum bırakın

>Türkçe konuşan çocuklara Latince dersi verilebilir mi?

> Bunu deniyorum. İki oldu, Doğa Koleji’nde fazlasıyla zeki olmaları bakımından diğerlerinden ayrılıp farklı bir sınıfa yerleştirilen bir grup öğrenciye, her an sıkılabilecekmiş gibi bir poz takınarak, Latince dersi veriyorum. … Okumaya devam et

24/06/2010 · 1 Yorum

Attonitus!

  Seneca Naturales Quaestiones ii.27.2’de Romalıların (metinde “biz” = vocamus) gök gürültüsünden etkilenip aklını yitiren insanlara ‘attonitus‘ dediğini söyler: “…quos vocamus attonitos, quorum mentes sonus ille coelestis loco pepulit.” Attonitus, … Okumaya devam et

23/06/2010 · Yorum bırakın

>Sen’eca ölmedin, kalbimizdesin

> Bir tribunus yollanmış Seneca’ya, Nero’ya düzenlenen komploda parmağı var mı, sorsun diye. Tribunus akşam vakti varmış, askerler villanın etrafını çevirmiş. Seneca akşam yemeğindeymiş, karısı Paulina ve iki arkadaşıyla birlikte. … Okumaya devam et

21/06/2010 · Yorum bırakın

>Marakeş’te…

>”Hayvanlar bir kez bizim kadar çok şey yaşamaları ama yaşadıklarını dile getirememeleriyle bizlerden daha ilginç. Konuşan bir hayvan, bir insandan daha fazla bir şey olmazdı.” Elias Canetti, Marakeş’te Sesler‘den

20/06/2010 · Yorum bırakın

>Nosism, ama göz kararı mı?

> İngilizce konuşan gâvurların weness dediği şeyin terminolojide karşılığı gibi duruyor, gibisi fazla oraya çöreklenmiş. Latincedeki nos‘un (biz) sonuna eklenen –ism ile bir tür bizizm olmuş. Ego-ism nasıl bencillik oluyorsa, … Okumaya devam et

19/06/2010 · Yorum bırakın

>Jose Saramago!

> “…Sen Sete-Sois yani Yedi Güneş’sin çünkü gün ışığında görebiliyorsun ve sen Sete-Luas ya da Yedi Ay’sın, çünkü gecenin karanlığında neler olduğunu görebiliyorsun. Ve bu yüzden o ana kadar annesi … Okumaya devam et

18/06/2010 · Yorum bırakın

>Achilles’ten İsa’ya, belki oradan da vuvuzelaya…

> Zeitgeist the Movie gibi yapımlardan çok önce Hıristiyanlık mitolojisinin eski pagan mitolojileriyle olan benzerliklerinin, yeryüzündeki dinlerin (sanki başka bir yerde olabilirmiş gibi, laf benimkisi de) uydurma olduğu ve ortadan … Okumaya devam et

17/06/2010 · Yorum bırakın

Masayı dağınık bırakma üzerine, initiatio şeyi!

#19414439 no’lu şeyde “erek” diye düşündüm, yani “kutsal ruh kendisini eşit erekle en küçük şeylere ve en büyük şeylere dağıtıyor” entiriyi okuyanlar bu divinus spiritus‘un Hıristiyanlıktaki spiritus sanctus olmadığı düşüncesinde … Okumaya devam et

17/06/2010 · Yorum bırakın