Dr. C. Cengiz Çevik – Blog

KLASİK FİLOLOG

Identificatio üzerine (1)

Bu yazıdan alıntı yapmak mı istiyorsunuz? Blogdan alıntı yapma kılavuzuna buyrun. Sık tekrarlayıp vurguladığımız gibi, bize kavram(laştırma) konusunda “batıdaki -en azından İngiliz, Fransız, Alman üçlemesine dahil olan- filolog muadillerimizden” daha fazla iş düşüyor. … Okumaya devam et

01/08/2011 · 1 Yorum

İlgi yitimi mi? (A Tear is…)

“… Ben ilgiyi kişinin, -kıskançlığın merkezine yerleştirdiğim- “duygusal eğilimlerin zayıflaması” olasılığını düşündüğü anda yitirmekten korktuğu bağlılığın gerçekten de hayatî ve çok önemli bir parçası olarak değerlendiriyorum. İlginin yitimi, insanların çoğu … Okumaya devam et

31/07/2011 · 1 Yorum

Serpico vs Scarface vs ?

Hava sıcak, iş çok, şöyle bir şey yapalım istedim.

30/07/2011 · 3 Yorum

Aquinas’ın hierarchia’sı

“Cum ergo hierarchia nihil sit aliud quam sacer principatus, videtur quod omnes angeli sint unius hierarchiae… Dionysius dicit quod hierarchia est ordo, scientia et actio. Sed omnes angeli conveniunt in … Okumaya devam et

29/07/2011 · Yorum bırakın

Hiyerarşiden (hierarchia) T. Eagleton’a…

Bugün Terry Eagleton’ın Ayrıntı Yayınları’ndan Mehmet Küçük çevirisiyle çıkan Postmodernizmin Yanılsamaları‘nının (Orjinali “The Illusions of Postmodernism”) bir yerinde görünce anımsadım, hiyerarşi melekler arasında derecelendirilmiş yapıyı işaret eder. T. Eagleton’ın ilgili … Okumaya devam et

28/07/2011 · Yorum bırakın

Eco’nun / Nook’un Sarkacı mı?

“Her şeye inanmaz kuşkucu olan. Bir kez bir şeye inanır, ikincisine, yalnızca, bir biçimde birincisinden çıkarsanıyorsa inanır. Uzağı göremez, düzenlidir; engin ufuklara açılmayı göze alamaz… Düşünce zincirlerine güven duymuyor, fikirlerin … Okumaya devam et

24/07/2011 · 2 Yorum

Saramago’dan Rushdie’ye…

Bir post evvel “Rushdie’nin Şeytan Ayetleri” başlığıyla blogda yayınladığım (19.07.2011) yazıda “… J. Saramago’nun, bir dönem saklanmakta olan Salman Rushdie’ye yazdığı mektubu paylaşacağım<dan>” söz etmiştim. 7 Haziran 1993 tarihinde Aydınlık dergisinde … Okumaya devam et

23/07/2011 · 1 Yorum

Horus (Peyami yazdı)

Evvelce Peyami’nin Paracelsus meselesi üzerine yazdığı bir yazıyı paylaşmıştım. Şimdi de yine onun tarafından yazılıp bana gönderilmiş olan Horus konulu yazıyı paylaşıyorum. Ben de Mısır mitolojisi, Hermes ve Hermetizm üzerine evvelce yazılar yazmıştım, … Okumaya devam et

21/07/2011 · Yorum bırakın

Çeviri faaliyeti (Temmuz 2011)

18/07/2011 · Yorum bırakın

Einstein odasına çekildi (History Channel)

17/07/2011 · 1 Yorum