Dr. C. Cengiz Çevik – Blog

KLASİK FİLOLOG

Category Archives: Genel

>Distantia meselesi

>Uzaklık, mesafelilik. İnsan iyi görmek istiyor, iki nokta arasındaki başkalık durumu basit bir olumsuzlayıcı önek ile açımlanamaz. Latincede stare fiili “ayakta durmak”, “kaim olmak”, “sıkı durmak” manalarını veriyor; bariz bir … Okumaya devam et

25/02/2009 · 1 Yorum

>Timsah ya da Crocodilus

>Timsahlara özel bir ilgim vardır. Daha doğrusu, hem görünüşçe (sürüngenlik) hem de yaşayış biçimiyle (bataklıkta, gözden ırak) fazlasıyla kendimle mi özdeşleştiriyorum bilmiyorum (bu konunun aydınlığa kavuşması için kendimi C. G. … Okumaya devam et

22/02/2009 · Yorum bırakın

>Pythagoras Evreni

>Üstatlardan Herakleitos, Pythagoras’tan “o yalanların başıdır” diye bahsediyordu; zira ona göre “çok şey bilmek akıllı olmayı öğretmez“di [1]. Pythagoras ne kadar “biliyor“du, layıkıyla “bilmiyor“uz. Çünkü günümüze kadar ulaşan bir eser … Okumaya devam et

21/02/2009 · Yorum bırakın

>Uluğ Nutku Hoca’dan "Demokrat kişi"

>…Kişi olmak, kendini ve başkalarını özgürleştirici olmaktır. Özgürleştirici olmak da kişiliği eylemektir. Özgürleştirici kişi olmak, hiçbir dışsal koşulun sınırlandırmasını eylemin sınırı olarak kabul etmeden, kendine ve başkasına saygılı olmaktır. Kişiliğe … Okumaya devam et

21/02/2009 · Yorum bırakın

Cedalion Olmak!

Salisbury’li John’un 1159’da Metalogicon 3.4’te yazmış olduğuna göre, “Stand on the shoulders of giants” ifadesinin en eski kullanımı Chartres’li Bernard’a aittir. Türkçesiyle “Chartres’li Bernard bizim, devlerin omuzlarındaki cüceler olduğumuzu söylüyordu… … Okumaya devam et

19/02/2009 · 2 Yorum

Fil ya da Elephantus

  Fil, gestation’ı yani gebeliği en uzun süren memeliymiş. Evvelden bunu bilmiyordum; nam-ı değer Yaşlı Plinius‘un (i.s. 1.yy) Naturalis Historia‘sının praefatio‘sunu okurken Plinius’un Stoa, Akademia ve Epikuros okulundan başlayarak gramercilerden … Okumaya devam et

18/02/2009 · 6 Yorum

>Nereye Koşmak İstiyorsun?

>http://forum.aslanpencesi.net/ sitesinin e-fanzininin bu sayısında çıkan “Nereye Koşmak İstiyorsun?” başlıklı yazımı okumak için tıklayınız:http://aslanpencesi.net

17/02/2009 · Yorum bırakın

>C. G. Jung’dan Hasta-Hekim ilişkisine dair iki yaklaşım

>C. G. Jung’dan Hasta-Hekim ilişkisine dair iki yaklaşım I. (Sf.168-170)…Hani öyle pek de kötü bir insan değilimdir. Elbet, elimden geleni yaparım hastalarım için. Ancak, ruhsal tedavide çok önemli bir nokta … Okumaya devam et

16/02/2009 · Yorum bırakın

>G. J. Rhaeticus – Narratio Prima’nın başlangıcından…

> G. J. Rhaeticus’tan evvelden de burada bahsetmiştik; kendisi Nicolaus Copernicus’un öğrencilerinden sayılır. Copernicus’u elindeki notları ve tabloları bastırması için zorlayan kişidir. Copernicus’un De Revolutionibus’u bugün elimizdeyse, bu biraz da … Okumaya devam et

15/02/2009 · Yorum bırakın

>Clint Eastwood

>Eğer gerçekten kendisini tanıyor olsaydım, tek bir soru sorardım. “Bay Clint Eastwood, oynadığınız bütün filmlerde size verilen rolleri siz mi yoğurdunuz?” Müthiş karizma, müthiş ağır abi klasmanında kendisi. Benim için … Okumaya devam et

15/02/2009 · Yorum bırakın