Dr. C. Cengiz Çevik – Blog

KLASİK FİLOLOG

Category Archives: Felsefe – bilim

>Basılmamış kitabın gölgesi ve Homerik sarcasm

> Basılmamış kitabın basıma hazır taslağının içeriği kapsamında basılma olasılığı gerekçe gösterilerek toplatılmasından rahatsızlık duymak bile başlı-başına lüks aslında, zira üzerinde düşünülmesi ve rahatsızlık duyulması gereken, bir fikrin hala adeta … Okumaya devam et

24/03/2011 · Yorum bırakın

>Liberal düşünce ve Sokratesçi eğitim modeli

> M. J. Lutz’un da bildirdiği gibi [1], günümüzde birçok düşünür liberal demokrasinin, yaşayabilmek için yurttaş erdemlerini yetiştiren yeni uğraşlar içinde olmaya ihtiyaç duyduğuna dikkat çeker. Yine ortak kabul, insanlığın … Okumaya devam et

19/03/2011 · Yorum bırakın

>No nuclear!

> Şahin Alpay durumu iyi özetlemiş, okuyalım. “Japonya’nın Fukuşima santralında yaşanan nükleer facianın boyutları giderek daha vahim bir hal alıyor. Santralın 4 reaktöründe de, en büyük tehlike olan reaktör kalbinin … Okumaya devam et

19/03/2011 · Yorum bırakın

>Libya hakkında…

> Birleşmiş Milletler Libya’ya müdahale kararı aldı, müdahalenin içeriği tam bilinmiyor (kesin olmayan bir bilgiye göre, Kaddafi’nin askerî merkezlerine ilk saldırı bu gece Fransız hava kuvvetlerince yapılacak), görüşülecek.  Bu arada … Okumaya devam et

18/03/2011 · 1 Yorum

Sokratesçi Eğitim Modeli Üzerine I (L. Versényi’den…)

2011’in Şubat’ından itibaren Sokratesçi Eğitim modelinin İlköğretime uygulanabilirliği üzerinde çalışıyorum, bu cihetle ucu ve varacağı yer belli olmaksızın sürecek olan bu çalışmada öne çıkan unsurları Mart ayı boyunca blogda yayınlamaya … Okumaya devam et

10/03/2011 · Yorum bırakın

Stoa felsefesinde Logos

Stoa düşüncesinde nesnenin doğasını ve güçlerini daha da anlaşılır kılan bazı yardımcı kavramlar da vardır, bunlardan en temel olanı basınç’tır (tonoV ya da intentio).[1] Bu, ziyadesiyle kas hareketini tasvir ederken … Okumaya devam et

07/03/2011 · 1 Yorum

>(2) Latinceye tutkun Başağım!

> Hoc quoque in rerum naturam cadit. Tweet

04/03/2011 · Yorum bırakın

>Latinceye tutkun Başağım

> Latinceye tutkun Başağım! Boğuk bir sabaha Güneş gibi doğdu. Bütün bunların boşa olmadığını gösterdi. “Bana soluk verdi!” Tweet

03/03/2011 · Yorum bırakın

Newtoncu ebedîlik…

  “Deus summus est ens aeternum, infinitum absolute perfectum: sed ens utcunque perfectum sine dominio non est dominus deus. Dicimus enim deus meus, deus vester, deus Israelis, deus deorum, & … Okumaya devam et

02/03/2011 · 2 Yorum

Süttozu

Zizek’ten hareketle, biraz yamuk bakmak üzerinde durduk bugün (yamuk bir zamana denk geldiğinden olabilir). Yer Cağaloğlu Starbucks. Hitchcock’un I Confess‘indeki bir sahneyi hatırlatıyorum: Kadın askerdeyken artık haber / mektup gelmez … Okumaya devam et

01/03/2011 · 1 Yorum