Dr. C. Cengiz Çevik – Blog

KLASİK FİLOLOG

Author Archives: C. Cengiz Çevik

Noctua ya da Minerva’nın Baykuşu

Şapkasının altına gizlenen çorabı kaçık yalnız kadınlar, böyle saçı sakalına karışmış gözleri ve yanakları görünmeyen yalnız adamlar toplum tarafından itildiğinde hep gece olsun isterler. Yerli yersiz muhabbeti sabote edercesine kışı … Okumaya devam et

17/12/2010 · 3 Yorum

Assange, Prometheus falan…

  Yatmadan önce kendisi için dua etmeyeceğim insan (karş. #21130029), neticede kahraman duaya ihtiyacı olmayan hayvandır, yok ihtiyacı varsa, kahraman değildir. Belki bu minvalde, belki değil, yine de deşelim. Marx’a … Okumaya devam et

13/12/2010 · 1 Yorum

Rudolph Steiner ve Reenkarnasyon Düşüncesi

Bundan seneler evvel undernetin ebook indirme amaçlı kurulmuş ve faaliyet göstermiş olan #bookz kanalında takılırken bir türkle karşılaşmıştım. Konu dönüp dolaşıp o dönem detaylı olarak incelediğim Francis Bacon’a gelmişti. Söz … Okumaya devam et

10/12/2010 · Yorum bırakın

Adı küfürleşen bir tip: Epicurus

Epicurus’un adının, Hıristiyan dindarlarınca küfür gibi kullanıldığı yüzyılları gördü insanlık tarihi. Bana kalırsa, bu yüzden Epicurus’un, Presokratiklerden Atinalılara uzanan süreçte öne çıkan felsefî ekoller ve filozoflar dizisi içinde Democritus’la birlikte … Okumaya devam et

06/12/2010 · Yorum bırakın

Modestia et Vanitas

  Leonardo Da Vinci’nin Modestia et Vanitas‘ı! “İtidal ve Kibir”  

04/12/2010 · 2 Yorum

Wikileaks ve Yeni-Osmanlıcılık

  Wikileaks’le ilgili evvelce kaleme/klavyeye aldığım yazı için bkz.  http://www.jimithekewl.com/2010/07/ Zaten göregeldiğimiz, duyageldiğimiz, deneyimleyegeldiğimiz şeyleri resmî ağızlardan işitince sanki o şeyler gerçekten daha gerçekmiş gibi hissedebiliyoruz, Wikileaks’teki Yeni-Osmanlıcılık hadisesini değerlendiriş … Okumaya devam et

28/11/2010 · Yorum bırakın

Diyalektikçilerin şahı / Eyüp dilemması!

Renaissance’ın İbnü’l-İbri yorumcularından Pocock Araplarda felsefe mefhumunu incelediği eserinde şöyle yazar: “Ignota illa Arabibus usque ad Caliphaxum Abbasidarum tempora.” “Abbasi halifelerinin dönemine kadar felsefe Arapların bildiği bir şey değildi.” Ancak … Okumaya devam et

27/11/2010 · 1 Yorum

>Auge ve Paganizmin Dehası (II)

> Paganlardaki limonlu maden suyu içmiş de ferahlamış [“hangi obje yakışmaz ki kız sana” da denebilir bu noktada] havasını en sade şekilde dile getiriyor Auge:  “Hiçbir paganizm örneği, tanrı ya … Okumaya devam et

23/11/2010 · Yorum bırakın

Spartacus Kürt müydü?

#11117201‘deki iddiayı yıllar evvel arzach bana da söylemiş, ne düşündüğümü sormuştu, cevaben ne yazdığımı ya da bir şey yazıp yazmadığımı hatırlamıyorum. Ancak söz konusu entiriden hareketlenip şimdi bir şeyler söyleyerek … Okumaya devam et

22/11/2010 · 3 Yorum

Auge ve Paganizmin Dehası

Marc Auge’nin çok sağlam bir eseri olmakla birlikte, basitçe pagan düşüncesinin hiç de sıradan olmayan Avrupalı zihinlerin genlerinde nasıl cirit attığını ya da neden pagancılığın bilinmesi gerektiğini işler. Eser Erkan … Okumaya devam et

20/11/2010 · 3 Yorum