Dr. C. Cengiz Çevik – Blog

KLASİK FİLOLOG

Category Archives: Genel

>Toplumculluk – congregatio

> İlk defa az önce kullandım toplumculluk terimini, “ben mi buldum acaba?” diye içime kurt düştü, TDK’ya girdim, meğerse benden önce terimleştirmişler.[1] Kullanma sebebim ise Seneca’nın Epistulae Morales 5.4’te bahsettiği … Okumaya devam et

20/09/2010 · Yorum bırakın

>19. Yüzyıl filozoflarının saç sakal merakı!

> Aulus Gellius Attica Geceleri‘nde (Noctes Atticae 9.2.4) “video barbam et pallium; philosophum nondum video” diyerek selam çakmıştır bu meraka, “sakal ve pelerin görüyorum ama henüz bir filozof göremiyorum.”  Gellius … Okumaya devam et

20/09/2010 · 1 Yorum

Mısır ve közlenmiş kırmızı biber

  Tercihim budur. Renklerini de tadını da benimsiyorum. Share |

18/09/2010 · 3 Yorum

>Doğaya karşı…

> Bu suçun doğasındaki “doğa karşıtlığı” dinsel bir mana mı taşır, yoksa doğaya aykırı suçun doğası dinler tarafından da görmezden gelinmemiş midir? Bana kalırsa ikincisi geçerli. En eski/ilkel din örneklerinde, … Okumaya devam et

17/09/2010 · Yorum bırakın

Heisenberg, Planck ve iktidar yüzünden ülkeyi terk etmek! [1]

I. Adolf Hitler’in serpildiği 1933 yılında benzetmek gibi olmasın Türkiye’nin bugünkü durumuna benzer bir durum yaşanıyordu Almanya’da. müşterek sabitler ise “Sokaktaki adam popülizmi” ve “Statükonun her türlü görüntüsüne başkaldırış”. Durumlardaki … Okumaya devam et

15/09/2010 · Yorum bırakın

Non Sequitur

Non sequitur, basitçe sequi (takip etmek, izlemek) fiilinin şimdiki zaman üçüncü tekil kişisinin olumsuzudur, yani “takip etmez”. P. Feyerabend’ın Against Method’unda şöyle geçiyor: “Galileo… how he amplifies it by tricks, … Okumaya devam et

14/09/2010 · Yorum bırakın

>Sulpicia Uxor Caleni

> Domitianus döneminde yaşadığı bilinen Romalı şair / kadın. Elimize kendisine ait olduğu bilinen başlıksız iki dize ve imparator Domitianus’un dönemini sorgulayan De Statu Rei Publicae (Devletin Durumu Üzerine) başlıklı … Okumaya devam et

11/09/2010 · Yorum bırakın

>Seneca çalışırken!

> Share |

08/09/2010 · Yorum bırakın

Kuşkucuların Nihilo magis’i (II. Fasıl)

  I. Fasıl için bkz. II. Fasıl Yunancası ouden mallon olan nihilo magis‘in nihil‘den öteye taşması tümüyle kuşkucuların bir oyunudur. Zira evvelce de bildirildiği gibi, örneğin “bir şey vardır” ile … Okumaya devam et

07/09/2010 · 3 Yorum

Tanrı kaldıramayacağı ağırlıkta taş yaratabilir mi?

  I Bir sorunun yan cümleciklerle beslenmiş herhangi bir açımlaması olmaksızın muhakkak cevaplanabilir olması gerektiğine ilişkin örtülü ya da örtüsüz bir kanıdan hareketle “yaratabilir” ya da “yaratılamaz” cevabı verilebilir bu … Okumaya devam et

06/09/2010 · Yorum bırakın