Dr. C. Cengiz Çevik – Blog

KLASİK FİLOLOG

Author Archives: C. Cengiz Çevik

>Murat Belge’nin Halleri

> Bu hiçbir zaman olmadı; Murat Belge beyefendi Birikim Dergisi‘nde Ekim 2006 tarihli 210. sayısında “Mavi Anadolu tezi ve Halikarnas Balıkçısı” başlıklı makaleyi yayınladıktan sonra ben bu sözlükte Murat belge/@jimi … Okumaya devam et

16/09/2008 · Yorum bırakın

>İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi kantini bardakları

>

15/09/2008 · Yorum bırakın

Herakleitos – Fragmanlar (Latince)

Fragmenta Heraclitus 1. Hujus quae est rationis semper ignari homines sunt, et priusquam de ea audiverunt, et quum primum audiverunt. Quamvis enim omnia huic rationi convenienter fiant, imperiti tamen videntur, … Okumaya devam et

14/09/2008 · Yorum bırakın

>Windows XP Error Dance! (by jimi the kewl)

>http://video.google.com/googleplayer.swf?docid=-1950945050826218049&hl=tr&fs=true

14/09/2008 · 2 Yorum

>"Özel Üniversite" Üzerine

>Bir kere “bilim”den kastın “pozitif ilimler” olup olmadığı müphem; zira ilahiyat ve edebiyat fakültelerini “bilim” kapsamında nereye koyacağımız belli olmalı. Zira birinin işi tanrı-bilim, diğerininki ise sosyal-bilim. Bu alanlarda Türkiye’de … Okumaya devam et

14/09/2008 · Yorum bırakın

>Batı Gözüyle İslam

> hep belirtmekte yarar görüyorum; din, felsefe ve bilim üçgeninde sorular türlü çeşitli; çünkü sahalar birbirlerinin içine geçseler de geçmeseler de bu genel itibariyle bu üç alan insanlık tarihinin yazılışında … Okumaya devam et

14/09/2008 · Yorum bırakın

>Evren’e Dair

> … Evrene dair her türlü düşünce temayülünü inceleyen herkes birçok ortak veya farklı yan bulabilir; bakış açıları farklı zeminlerden beslenerek insanları farklı düşünce alemlerine iter. Mesela kozmoloji açısından evreni … Okumaya devam et

13/09/2008 · Yorum bırakın

>Aristoteles Evreni

> İnsan ve evren; insan ve insan; aslına bakılırsa insanın ilk seslenişinin bizim bugün anladığımız sistematikte olmasa da soru şeklinde olduğunu düşünüyorum: mesela “hö?” gibi; yani bir diğer insanla iletişime … Okumaya devam et

13/09/2008 · Yorum bırakın

Dincilerin Ahlaksız Olması" Mevzusu Üzerine

Ne zaman duysam bu ifadeyi aklıma hep şu geliyor: kimi asi ruhlular, kişisel ve toplumsal manada bazı arbedelerin içinde yaşamaya çalışıyor; öyle bir uğraş ki, kendi varoluşu açısından kimi zaman … Okumaya devam et

12/09/2008 · Yorum bırakın

>Ece Temelkuran ve yine bildik mahkumiyet!

> Nermi Uygur üstadımız Bunalımdan Yaşama Kültürü’nde diyor ki, `Kültürü kültür yapan bunalımdır`. Bizim kültürümüz de elbette kendi bunalım özdeğine dayanıyor; bu bunalım bir ağaç gibi (tek ve hür değil) … Okumaya devam et

11/09/2008 · 4 Yorum