Dr. C. Cengiz Çevik – Blog

KLASİK FİLOLOG

Author Archives: C. Cengiz Çevik

Lucifer

İlk başta “sabah yıldızı” “ışık getiren” manalarındaki lucifer’in zaman içinde nasıl “şeytan” anlamına gelip diabolus‘la özdeşleştiği üzerinde durmak istiyorum. Evvelce şimdiki Papa’nın müslümanları tümüyle “kan üzerine” yıkım getirmekle suçladığı bir … Okumaya devam et

03/05/2009 · 1 Yorum

>Şeytan

>… Japon ve Çinli sanatçılar iblis ve şeytanları etkili bir şekilde temsil etmekte hiç zorlanmadılar. Heian ile Kamakura dönemlerinin sonlarından kalma muhteşem Japon Cehennem kitaplarının ve ipek resimlerinin insanı dehşete … Okumaya devam et

01/05/2009 · Yorum bırakın

Klasik Filoloji ve Humanitas

Latince ama ne için? sayfasına dönmek için tıklayınız. “Filolojik eğitimin amacı, gençlerin ruhunu gerçek olanla ilişkili hale getirmektir.” [1] Ülkemizin yetiştirdiği ilk klasik filologlardan olan Suat Sinanoğlu[2] böyle diyor. Ülkemizde … Okumaya devam et

28/04/2009 · 1 Yorum

>In Felicem Memoriam Elizabethae

“Orba sane fuit, nec stirpem ex se reliquit; quod etiam felicissimis contigit, Alexandro Magno, Julio Caesari, Trajano, aliis; et semper varie jactatum, et in contrarias partes trahi et disputari solet; … Okumaya devam et

27/04/2009 · Yorum bırakın

>Bruno ve Melekleri

>“Giordano Bruno yakıldı biz aydınlandık” demişti birisi; en azından statüsü (!) “Fena halde Bruno” dedirtiyor.

22/04/2009 · 2 Yorum

Aristoteles’te Gençlerin Eğitimi Üzerine Kısaca

  Aristoteles’e göre eğitim büyük politik önem taşır[1]. Vatandaşlar erdem konusunda bir eğitime tabi tutulmazlarsa, topluluk gerçekten bir şehir-devlete dönüşemez[2]. Eğitim sayesinde insanlar tek tip hale getirilir ve kalabalıklar bir … Okumaya devam et

20/04/2009 · 2 Yorum

>Estetik ve Eğri

> Estetik meselesi insanlar için çok önemli; nereye baktığınız daha önemsiz. İnsanda estetik kaygının oluşabilmesi demek, bu kaygının gerektirdiği ölçüde meselenin önemsizleşmesi, buna mukabil baktığınız yerin önem kazanması demek oluyor. … Okumaya devam et

17/04/2009 · 3 Yorum

Kutadgubilig, 15 (Mart 2009)

“Francis Bacon’da Bilgi Anlayışı Üzerine” başlıklı makalemin de bulunduğu Kutadgubilig (Felsefe-Bilim Araştırmaları) Dergisi’nin 15. Sayısı (Mart 2009) çıktı. Resmî Site: http://www.kutadgubilig.com/makaleler/1.php?id=210 Abstract: Bacon was empiricist and concieved that true knowledge … Okumaya devam et

16/04/2009 · 9 Yorum

>Odamdan bir kare

> “Yok yok” denilebilir mi acaba?

12/04/2009 · 2 Yorum

>Bak tapınaktaki ışığa…

>“Zaten kim bu güzeller güzeli tapınaktaki ışığı, böylesine her yeri aynı anda aydınlatan buradan başka ve daha güzel bir yere yerleştirebilir ki? Gerçekten de evrenin bu aydınlatıcısına kimisinin akıl, kimisinin … Okumaya devam et

11/04/2009 · Yorum bırakın