Dr. C. Cengiz Çevik – Blog

KLASİK FİLOLOG

Category Archives: Genel

>Errare humanum est!

> “Errare humanum est“‘in bu kadar meşhur bir buzdolabı çıkartması sözü haline geldiğini erratum başlığına #16985382 no’lu entiriyi girerken kavradım, bir an geldi kavramış oldum. Öyle olur ya bazen (bu … Okumaya devam et

09/10/2009 · 2 Yorum

K-Pax

The Man From Earth ile rahatlıkla karşılaştırılabilir, benim aklıma gelen ise bir o kadar The Fisher King‘e benzediğidir. Uzaylı muzaylı ışınlama mışınlama evrenin genişlemesi vs de Contact’ı anımsattı desek; çok … Okumaya devam et

07/10/2009 · 2 Yorum

Stoacılık – Zombicilik

  Stoacılığı zombicilik veya haşhaşçılık olarak görmemek gerekiyor. W. B. Irvine’in şu ana kadar gördüğüm en iyi isme sahip kitabında (On Desire: Why We Want What We Want, Oxford University … Okumaya devam et

06/10/2009 · 9 Yorum

Bir kez daha “Cennet Projesi”

“Eros bilincin içine yayılarak, anımsama tarafından devindirilir; vazgeçme düzenine onunla başkaldırır; belleği zamanın egemen olduğu bir dünyada zamanı yenme çabasında kullanır. Ama zaman gücünü eros üzerinde sürdürdükçe, mutluluk özsel olarak … Okumaya devam et

01/10/2009 · Yorum bırakın

>Ordunun siyaset yapması

> Ordunun siyaset yapmasıyla ilgili olarak olumlayıcı yaklaşımların burada bulduğu temel payanda, askerlerin “uzun ve meşakkatli bir eğitim süreci ile elenerek” seçilmiş olmaları ve buna bağlı olarak “çoğunlukla politikacılardan daha … Okumaya devam et

28/09/2009 · 2 Yorum

Vergilius, Aeneis II-III’de Aeneas’ın Bilançosu

“Vergilius, Aeneis II-III’de Aeneas’ın Bilançosu” (Sf.60-73) başlıklı makalemin de bulunduğu Lucerna Dergisi’nin son sayısı (Eylül 2009), TB Yayıncılık‘tan çıktı!Satın alma linkleri: http://www.kitapturk.com/ http://www.kitapyurdu.com http://www.netkitap.com/ http://www.nadirkitap.com/ http://www.kibo.com.tr/ http://www.vesaire.com/ http://www.eren.com.tr/ http://www.kitappazarlama.com/ http://www.dr.com.tr/Okumaya devam et

25/09/2009 · 1 Yorum

Parrhesia ya da Kral Çıplak

Parrhesia‘yı bir “kral çıplak” hikâyesinin ötesine taşımak istiyorum pek muhterem District 9 ahalisi.*** Krala bakıp kimsenin göremediğini görüp “kral çıplak” diye bağırmak, kralın da, kralı çıplak göremeyenlerin de bir kurtuluşu … Okumaya devam et

24/09/2009 · 14 Yorum

Vade fortiter, vade feliciter

Vade retro satanas gibi bir şey, “cesaretle git, mutlulukla git” anlamında (http://books.google.com/…6nuynruoxuwzh6mhr3w&edge=1). Deprem korkusu olanlara aynı başlıktaki entirilerde Seneca’dan öğütler hazırlamıştım (‘seni sınıyorum ve sana öğütler hazırlıyorum’ anlamında), bu da … Okumaya devam et

20/09/2009 · 2 Yorum

>Ortak Kültürel Miras: BİRLİK İÇİNDE ÇOKLUK

> Medeniyetler İttifakı Projesikapsamında düzenlenenOrtak Kültürel MirasBİRLİK İÇİNDE ÇOKLUKkonulu panel Yöneten:Doç. Dr. Aytekin YILMAZ Panelistler:Prof. Dr. İdris BOSTAN: “Bilim ve Teknolojide Değişim ve Etkileşim”Prof. Dr. Mehmet ÇELİK: “Doğu ve Batı … Okumaya devam et

15/09/2009 · 3 Yorum

>İkitelli yağması!

> Ahlâkî olan ile legal olan bazen örtüşmez, bu yağma durumu da bunun göstergesi. Legal olandan kastım da “yağma” teriminden anlaşılan gerekçeli hırsızlığın burada geçerli olmaması elbette (Yağma: birçok kişinin … Okumaya devam et

13/09/2009 · 2 Yorum